wtorek, 17 maja 2016

Depesza: Szansa na połączenie kolejowe z woj. podkarpackiego na Słowację

Agencja prasowa

Sztuka. Kultura. Nauka.

Przedruk dozwolony za podaniem źródła



Depesza prasowa

Wydawnictwo Merkuriusz Polski monitoruje stan starań o połączenie kolejowe z Sanoka i Krosna na Słowację. Władze województwa podkarpackiego uruchamiają na tej trasie tylko rzadkie pociągi turystyczne.

Tymczasem ta linia kolejowa zasługuje na codzienne połączenie, albo na połączenie co najmniej 2-3 razy w tygodniu na początek. W okresie wakacyjnym szynobus na tej trasie mógłby jeździć nawet codziennie. 

Znanemu z udzielania rzadkich odpowiedzi na pytania prasowe Tomaszowi Leyko zadaliśmy szereg pytań. Do tej pory odpowiedział na jedno pytanie, dotyczące połączeń na Słowację. 

- jaki jest stan starań o połączenia z Łupkowa na Słowację?

z prasy:
Marszałek Władysław Ortyl podkreślił, że województwo nie ustaje w próbach reaktywacji połączeń transgranicznych. – Chcemy, wydłużyć trasę weekendowego pociągu z Komańczy i Łupkowa na Słowacje, zastanawiamy się jak w przyszłości uruchomić także przewozy na Ukrainę. To ważne, aby Przewozy Regionalne działały w sezonie także w formule turystycznej – powiedział. Co istotne – z informacji, które pozyskał „Rynek Kolejowy" wynika, że rozmowy ze słowackimi partnerami już trwają i realna jest reaktywacja połączeń przez łupkowski tunel jeszcze latem tego roku.


Odpowiada Tomasz Leyko z działu prasowego Urzędu UMWP
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego 
al. Łukasza Cieplińskiego 4 
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17 

W tut. Urzędzie rozpoczęły się prace nad możliwością reaktywacji w/w połączeń. Powyższe działania wpisują się w wyznaczoną przez włodarzy naszego województwa ogólną strategię poprawy oferty przewozowej poprzez jak najszerszy rozwój transportu kolejowego w regionie, gdzie jednym z elementów tej strategii oprócz m.in. „Wojewódzkiego Funduszu Kolejowego", „Taryfy Podkarpackiej" i prac nad biletem zintegrowanym jest koncepcja nowych połączeń kolejowych, w tym w kierunku Słowacji i Ukrainy. Reasumując powyższe informuję, że Zarząd Województwa Podkarpackiego nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji co do finalnego kształtu oferty przewozowej oraz terminu uruchomienia ww. połączeń kolejowych.

Propozycje czytelników
Jeden z czytelników przesłał propozycję łączenia i rozłączania autobusów szynowych w Zagórzu.
"Moim zdzniem te całoroczne pociągi powinny kursować w rel. Rzeszów-Krościenko/Łupków na szynobusach. W Zagórzu rozłączanie szynobusów, a w Rzeszowie dogodne skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi. 
Wtedy można by było dostać się niemal w całe Bieszczady pociągiem z wielu zakątków Polski z jedną tylko przesiadką w Rzeszowie."
Budowa łącznicy to nie wszystko. Trzeba jeszcze zmodernizować linię, bo teraz w niektórych miejscach pociąg zwalnia do 20-30 km na godzinę.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Ilu mieszkańców mieszka wg ciebie w Zielonej Górze?