Problemem portu w Babimoście od wielu lat jest nieuregulowany status własnościowy. Uniemożliwia to zamontowanie na terenie portu urządzenia ILS oraz rozbudowę terminalu pasażerskiego, po to by pomieścił on jednorazowo kilkaset osób- a tyle się mieści w typowym samolocie tanich linii. Coś ma się ponoć aktualnie zmienić.
Rynek lotniczy we Polsce jest już rozwinięty tak bardzo, że możliwe jest aby do portu zawijaly tanie linie: te już się zgłaszały, być może przynajmniej do Londynu i Dublina loty będą miały wzięcie, a z zapełnieniem samolotów pasażerami czy to z Lubuskiego czy z zachodniej Wielkopolski przy dobrej koniunkturze może nie być problemu. Nawet z samego ruchu pasażerskiego i czarterów port już powinien pokryć swoje koszty.
Ruch cargo także nie powinien stanowić problemu, wbrew temu co twierdzi raport PricewaterhouseCoopers . Istotnie, zapotrzebowanie na lotnicze cargo z lubuskiego i okolic jest znikome, ale przecież sąsiedni Berlin i Brandenburgia generują gigantyczny ruch cargo- 37 tys. ton rocznie. Dobrze zarządzany port z pewnością mógłby przejąć choćby nawet i znikomą jego część, co już zapewni spore dochody. Do tego trzeba jednak kompetentnej kadry i wyposażenia.
Niestety, jak na razie marnotrawi się tylko cenny czas. Port przynosi straty, a wszyscy czekają. Obiecana ustawa o przekazaniu portów powojskowych samorządom jest już uchwalona.
Trzeba rozbudować terminal pasażerski, dodając terminal tanich linii, taki jak np. ostatnia inwestycja w Łodzi (koszt: 4,8 mln PLN). Wydaje się, że przy tej okazji władze powinny dokładnie przeanalizować zmianę lokalizacji dla nowego terminalu jeśli dojdzie do takiej inwestycji.
Najrozsądniej byłoby stary terminal przekształcić w dworzec cargo lub zaplecze techniczne, a nowy budynek wybudować możliwie najbliżej linii kolejowej Zielona Góra-Poznań, w miejscu gdzie tory tej głównej linii przechodzą najbliżej portu lotniczego. Wówczas wystarczy budowa prostego przystanku na tej linii, by rozwiązać w przyszłości problemy z dotarciem do tego portu. Wszak w Europie standardem jest połączenie kolejowe na lotniska, także w tych mniejszych miejscowościach, zwłaszcza gdy przy samym porcie prowadzi główna linia kolejowa. Takie rozwiązanie umożliwi w przyszłości szybszy rozwój tego portu . Po planowanej w przyszłości modernizacji linii kolejowej do Zielonej Góry, to kolej będzie najszybszym sposobem na dotarcie z miasta do tego portu, i warto by już teraz się do tego przygotować.
OdpowiedzUsuń15.07.24fangyanting
louboutin
mcm bags
hollister outlet
coach factory outlet
longchamp pas cher
ed hardy outlet
toms outlet store
gucci handbags
oakley outlet
air max uk
polo outlet
air max 2015
nike blazer pas cher
chaussure louboutin pas cher
true religion jeans
sac louis vuitton pas cher
mont blanc pens
michael kors outlet
christian louboutin shoes
toms shoes for women
coach factory outlet
kate spade handbags
chanel bags
oakley store
coach outlet
cheap oakleys
tory burch outlet online
burberry sale
ralph lauren polo shirts
polo ralph lauren
cheap jordans free shipping
oakley sunglasses sale
cheap ray bans
beats headphones
ray ban wayfarer